Saturday 29 August 2015

ENTRI 9: AKU DAN EMAS

Teks : Noor Naseffa Bt Mohd Nasir
Gambar : Google


Assalamualaikum w.b.t,
Alhamdulillah kita di beri peluang untuk bernafas di pagi Sabtu ini. Semoga hidup kita dipayungi barakah oleh Allah S.W.T. Ramai yang bertanya saya berkaitan emas, Alhamdulillah ini bermakna makin ramai yang celik emas. Saya kenal emas secara serius pada tahun 2013. Kronologi saya berjinak-jinak dengan dunia emas adalah pada tahun 2013.

Pada awal tahun 2011, saya telah dinaikkan gred DG32 KUP dengan lebih cepat berbanding orang lain. Oleh kerana di naikkan gred awal kerana lantikan guru cemerlang maka kenaikkan gaji saya agak banyak iaitu RM500. Saya bercadang untuk membeli sebuah rumah lelong, tetapi suami tidak mengizinkan kerana sudah mempunyai rumah dan kami tiada pengalaman menguruskan rumah lelong. Saya juga terfikir, sekiranya saya tidak menyimpan duit saya menjadi aset, duit tersebut akan habis begitu sahaja. Saya belum bercadang membeli MPV kerana kenderaan mempunyai susut nilai dan masih belum ada hati nak tukar kenderaan, lagi pun anak baru dua orang pada waktu tersebut. Jadi saya pun bercadang menyimpan emas. Pada waktu itu saya bercadang untuk membeli satu dinar, tetapi saya punya kajian agak lama, baca blog sana sini, beli buku dan pelbagai lagi. Akhirnya, belilah satu dinar pada tahun 2013 sehingga ke hari ini. Pada waktu itu, saya tidak  bercadang hendak berkongsi ilmu emas dengan orang lain kerana takut ramai yang beranggapan saya menyimpan banyak emas di rumah, padahal saya langsung tidak menyimpan emas di rumah, boleh baca entri ini
 
Pada 23 Ogos 2015, saya bercuti tanpa gaji, saya membuat keputusan untuk bisness online. Pada saat itu,, saya memang tidak tahu untuk menjalankan perniagaan apa, sebab  saya mahukan perniagaan yang boleh saya jalankan di rumah. Saya ada anak yang masih bayi dan anak-anak lain yang perlu saya urus. Saya juga mahukan perniagaan  memberi manfaat kepada orang lain. Walaupun pakar-pakar bisness kata bisnesslah benda yang kita suka, saya suka produk kuruskan badan dan kecantikan tetapi saya tidak sampai hati mahu tayang 'body' saya jadi testimoni, alangkan saya post gambar muka di facebook, husband sudah tegur. Dia tegur sebab dia sayang saya dan saya tahu dia pun tidak mahu berdosa sama. Akhirnya, saya pilih powergold sebab modal sangat murah iaitu rm350 seumur hidup dan boleh jalankan secara online 100%. Boleh baca juga entri ini . Nilai RM kita juga semakin rendah dan hampir-hampir tiada nilai, jadi semakin bersemangat saya untuk masyarakat sedar tentang kepentingan simpanan emas. Setelah beberapa entri menulis tentang emas, saya baru sedar manusia sukakan jaminan. Macam-macam jaminan di inginkan , berkaitan  syarikat, ketulenan emas dan macam-macam lagi. Kadang-kadang kita lupa bahawa Allah S.W.T beri jaminan kita masuk syurga tapi berapa ramai yang patuh dengan perintahNya. Tepuk dada tanya hati. Saya hanya menjalankan perniagaan emas secara online dan cuba menyampaikan ilmu melalui blog. Kalau ada yang sudah terbuka hati untuk menyimpan emas sebab membaca blog saya. Alhamdulillah...mungkin itu jadi salah satu ilmu bermanfaat dan menjadi pahala berpanjangan untuk saya. Saya percaya dengan ketulenan emas powergold dan syarikat Powergold. Saya juga berminat untuk mengwar-warkan bahawa Powergold juga menawarkan emas yg lebih murah kepada orang ramai berbanding emas pasaran. Kepada yang masih ragu-ragu hendak membeli emas dengan saya tapi ada niat nak beli emas, bolehlah beli ke tempat yang anda suka seperti Habis Jewel, Tomei, Jumbo dan banyak lagi kedai emas tetapi harga emas agak tinggi. Boleh bandingkan harga nanti. Semoga bermanfaat artikel ini. Bisness apa pun yang kita jalankan itu terpulang pada hak masing-masing. Rezeki Allah Maha Luas. Semoga kita semua murah rezeki hendakNya. Amiin. Sesiapa yang berminat bisness Powergold seperti saya dipersilakan. Boleh hubungi saya 0197482231.
 
Salam keemasan,
Cikgu Emas Online
 
0197482231

No comments:

Post a Comment

Copyright to CELIK EMAS
Designed by UMIESUEstudio 2015