Friday 21 August 2015

ENTRI 2: PERMOHONAN CUTI TANPA GAJI

Teks : Noor Naseffa Bt Mohd Nasir
Foto : Google
 
 
 
Assalamualaikum....
 
Ini adalah coretan saya yang ketiga setelah meninggalkan dunia blog agak lama. Sepatutnya entri 44 hari berlangsung tanpa ada kekangan masa yang terlalu lama. Namun masa yang agak terhad selepas bersalin anak ke empat, menyebabkan blog ini terbiar berbulan-bulan. Mulai hari ini saya cuba istiqamah untuk berkongsi cerita dan pengalaman di blog ini.
 
Saya telah memohon cuti tanpa gaji selama 51 hari bermula 23 Ogos 2015 hingga 12 Oktober 2015. Tindakan ini di buat setelah pengasuh anak saya akan menunaikan haji selama 51 hari. Perbincangan demi perbincangan telah di buat antara saya dan suami sebelum memutuskan untuk saya bercuti tanpa gaji. Hati menjadi yakin dan kuat untuk mengisi borang Cuti Tanpa Gaji. Saya yakin dengan rezeki Allah, walaupun akan bercuti tanpa gaji. Allah maha pengasih lagi maha penyayang dan maha pemberi rezeki. Pesan suami, mungkin cuti kali ini boleh buat praktikal untuk menjadi surirumah sepenuh masa suatu hari nanti.

Setelah cuti saya di luluskan, tiba-tiba ada seseorang yang sudi menjadi pengasuh anak saya. Hati saya berbolak-balik untuk meneruskan cuti. Namun keyakinan dengan petunjuk dari Allah, saya cekalkan hati untuk bercuti. Allah telah mencoretkan takdir yang terbaik untuk saya. Harapan saya, semoga dengan cuti kali ini, saya menjadi lebih dekat dengan Allah S.W.T.

Harapan dan objektif saya semasa cuti ini:
  1. Dapat mengaji dan membaca tafsir Al-Quran satu muka surat sehari.
  2. Solat Dhuha 8 rakaat setiap hari
  3. Bangun malam untuk tahajud dan solat hajat 8 rakaat.
  4. Kemas kini blog setiap hari.
  5. Memasak dua kali sehari.
  6. Berlembut dengan anak (tidak boleh meninggi suara sama sekali)
  7. Peluk anak serta baca Al-Fatihah dan Surah Ash-Sharh setiap kali lepas solat.
  8. Kemaskini FB untuk berkongsi ilmu perniagaan.
  9. Semak buku anak setiap malam.
  10. Ulangkaji pelajaran anak-anak setiap hari.
  11. Semak hafalan surah dan bacaan solat anak setiap hari.
  12. Jutawan 51 hari.
  13. Menjadi isteri yang terbaik.
  14. Rumah berkemas setiap hari.
  15. Sentiasa sabar dan tabah.
  16. Sedekah setiap hari.

Semoga dalam rahmat dan redha Allah. Amin..

4 comments:

  1. Salam kepada orang ramai,
    Puan Cheril Martins, pakar perkhidmatan pinjaman dan kewangan selama lebih daripada 200 tahun, mengiklankan kepada orang ramai mengenai pinjaman program tawaran yang anda perlukan, sama ada anda seorang usahawan yang ingin mengembangkan perniagaan anda? Anda seorang petani, mempunyai kredit yang buruk atau menolak pinjaman dari bank, memerlukan modal kerja, jangan melihat lagi kerana syarikat pinjaman cheril martin hadir untuk mendapatkan beasiswa keuangan anda. dalam ekspatriat dalam kerjaya kewangan anda, sementara kami menyediakan pinjaman di dunia dengan kadar faedah 1.5% lebih menarik, anda tidak boleh mengelakkan menghubungi kami hari ini dan memberikan status kewangan anda untuk mengulangi hubungan dengan e-mel di alamat
    (Cheril.martinsloanfirm@gmail.com), (Ikpihaomoisaacfinancecompany@gmail.com)
    HUBUNGI KAMI HARI INI SEBAGAIMANA ADALAH BORANG PERUBAHAN

    ReplyDelete
  2. Selamat siang pak / nyonya

    Kami menyambut Anda ke PERUSAHAAN PINJAMAN ELIZEBETH ISAAC, di mana kami memberikan pinjaman asli dan serius seperti:



    LAYANAN PINJAMAN TERSEDIA TERMASUK:
    ================================
    * Pinjaman Komersial.
    * Pinjaman pribadi.
    * Pinjaman Bisnis.
    * Pinjaman Investasi.
    * Pinjaman Pembangunan.
    * Pinjaman Akuisisi.
    * Pinjaman konstruksi.
    * Pinjaman Kartu Kredit
    * Pinjaman Konsolidasi Utang
    * Pinjaman bisnis dan lainnya:

    Kami memberikan pinjaman bunga 2% tanpa agunan, sehingga kami dapat mengatakan bahwa kami memberikan PINJAMAN TANPA Agunan, Anda tidak perlu merasa buruk atau kecewa dengan bank yang meminta agunan, cukup hubungi kami dengan mengirim email kepada kami di:

    elizebethisaac@gmail.com

    Terima kasih

    kami menunggu untuk mendengar dari Anda segera

    ReplyDelete
  3. Ini dari perusahaan yang telah dapat membantu begitu banyak orang baik dari Indonesia maupun Malaysia dan di luarnya Kami telah dapat membantu berbagai orang dari berbagai pekerjaan kehidupan dan juga berbagai kategori pekerjaan Kami telah dapat memberikan pinjaman untuk hampir semua pemohon pinjaman di perusahaan ini dan jika dengan cara apa pun Anda meragukan kami, kami akan merujuk Anda ke banyak dan banyak pelanggan yang telah mendapatkan pinjaman dari kami sehingga Anda dapat menghapus keraguan keraguan dari pikiran Anda Kami telah dapat membantu baik yang bangkrut maupun mereka yang mencari modal tambahan untuk mendanai bisnis mereka dalam bentuk apa pun Di perusahaan ini, prioritas utama kami sejak hari pertama hingga sekarang adalah memastikan semua pencari pinjaman di perusahaan ini mendapatkan pinjaman mereka dan kami sangat berkomitmen untuk ini dengan memastikan hampir 100% dari semua pencari pinjaman di perusahaan ini mendapatkan pinjaman mereka Jika dengan cara apa pun Anda masih ragu, silakan hubungi kesaksian terbaru kami di t dia menghubungi detail di bawah ini untuk menghapus segala bentuk keraguan dari pikiran Anda_________[WhatsApp: +6287818697754]

    Company___[ISKANDAR LESTARI LOAN COMPANY]
    e_mail_________[iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com]
    WhatsApp___[+6282274045059]

    ReplyDelete
  4. Halo semuanya! Bantu saya berterima kasih kepada Bunda Esther

    Saya Widodo saya tinggal di Medan di Indonesia, saya telah mencari pinjaman selama beberapa tahun. Saya 6 kali menjadi korban penipuan dengan pemberi pinjaman palsu yang telah menghancurkan hidup saya, saya memang mencoba bunuh diri karena mereka. Karena saya punya hutang dan tagihan yang harus dibayar. Saya pikir ini sudah berakhir untuk saya, saya tidak lagi memiliki perasaan hidup. Saya hampir menyerah, tidak sampai saya mencari saran dari teman SISKA WIBOWO (siskawibowo71@gmail.com) yang kemudian mengarahkan saya ke pemberi pinjaman yang sangat andal, Ny. ESTHER PATRICK yang meminjamkan pinjaman tanpa jaminan sebesar 150 juta Rupiah dalam waktu kurang dari 24 jam tanpa tekanan atau tekanan pada tingkat bunga lebih rendah dari 2%. (estherpatrick83@gmail.com)

    Saya sangat terkejut ketika saya memeriksa rekening bank saya dan menemukan bahwa jumlah pinjaman yang saya terapkan langsung ditransfer ke rekening bank saya tanpa penundaan atau kekecewaan, karena saya berjanji akan membagikan kabar baik sehingga orang bisa mendapatkan pinjaman dengan mudah tanpa stres . silakan hubungi ibu sekarang estherpatrick83@gmail.com

    Dan saya tahu sebagian besar dari Anda juga telah menjadi korban penipuan, Anda tidak perlu repot lagi karena saya harus menyampaikan kabar baik dan satu-satunya pemberi pinjaman yang dapat Anda percayai, Jadi saya tidak dapat menyimpan ini untuk diri saya sendiri sehingga saya harus mulai dengan membagikan kesaksian tentang mengubah hidup ini bahwa Anda dapat menghubungi saya melalui email (widodocepi@gmail.com) Ny. Esther Patrick Saya selamanya Bersyukur atas Segala yang telah Anda lakukan untuk saya.

    ReplyDelete

Copyright to CELIK EMAS
Designed by UMIESUEstudio 2015